Friday, December 10, 2010

Sanna Nerstrand och mänsklighetens hopp

Jag läste en artikel idag på Aftonbladet med tillhörande reportage klipp där man får höra berättelsen om en hjältinna som var villig att riskera sitt eget liv för att rädda två små barn. Jag blev så pass tagen av reportaget att jag kände att jag var tvungen att nämna hennes namn i ett inlägg här, för att uppmärksamma alla om vilken underbar bedrift hon åstadkommit.

Sanna Nerstrand, var ute och solade med sin kusin och sin mamma när hon plötsligt hörde lite skrik och sen såg en tom gummibåt. Vid närmre titt så såg hon att det låg två barn i vattnet som inte kunde simma. Utan att tveka, slängde hon sig ner i vattnet och simmade mot barnen, som vid det här laget låg under ytan. Hon såg inte barnen längre, utan chansade lite på känsla över vart hon tyckte sig såg barnen sist och simmade dit och sen dök ner i djupet för att försöka hitta dom.

Och efter andra dykningen så såg hon två figurer, som sedan klarnade till två barn som låg i vattnet och höll om varandra. Hon tog tag i dom samtidigt som barnen kramade om henne hårt under vattnet, innan hon simmade upp till ytan och sen mot land.

Ibland befinner man sig i lite sämre stunder, man kanske är omgiven av en negativ energi och känner sig nedstämd, och så läser man något som Sanna Nerstrand lyckats med. Man blir helt enkelt varm inombords av att veta att det finns människor som hon ute i världen.

Jag önskar dig all lycka i världen Sanna, och jag vet att barnen du räddat kommer att vara dig evigt tacksamma.

No comments:

Post a Comment

Disqus for the x-files