Thursday, January 27, 2011

Hero of the month (Swedish)

Jag läste en artikel på Aftonbladet som fyllde mig med glädje och stolthet till en sådan grad att jag känner att jag måste återberätta denna heroiska insats.

En ung kvinna vid namn Natalie Sörman, åkte buss med sin kompis från Huskvarna mot Jönköping då ett gäng skinskallar hoppar på bussen. Skinskallarna satte sig längst bak i bussen och började sjunga nazist sånger och hylla Adolf Hitler, antagligen för att bete sig motbjudande mot chauffören. Natalie Sörman, bara 16 år gammal, vände sig då om och bad dem sluta upp med detta beteende, och i gengäld så fortsatte dem att sjunga ännu högre. Natalie vände sig om igen och bad dom sluta upp, och då kommer en av skinskallarna fram till henne och misshandlar henne.

Vid nästa hållplats så hoppar de av bussen, men inte innan en av skinskallarna, en man, kastar en full ölburk mot Natalies huvud, vilket ledde till att hon tuppade av för att sen väckas av polis och ambulans personal.

Skinskallarna blev videofilmade av övervakrningsutrustning på bussen och kommer åka dit för sitt äckliga beteende. Men det viktiga att ta från allt det här är vilket heroiskt mod unga Natalie uppvisade.

Så här är mitt tack till dig Natalie, tack för att du finns och att du är en människa med mod att säga emot. Jag önskar dig all lycka i framtiden!!

No comments:

Post a Comment

Disqus for the x-files